|
Bluemoonpark |
Jednym z pomysłów na zachęcenie młodych ludzi do czytelnictwa jest
grywalizowanie literatury. Tak w każdym razie uważają Koreańczycy z Archive Factory, którzy na targach książki we Frankfurcie przedstawili projekt
Bluemoon park. Z aplikacją, którą pobrało ponad 14 tys. osób, można się zapoznać
tutaj...
|
Bluemoonpark |
|
Bluemoonpark |
|
Bluemoonpark |
|
Bluemoonpark |
W Finlandii
grywalizuje się też WF... Choć w sumie nie sama grywalizacja tu jest najciekawsza, a fakt, że do tego "przedmiotu" przygotowuje się książki :). W skrócie wygląda to tak: dzieci mają listę ćwiczeń do wykonania na dworze i w domu (np. skakanie z kanapy...), po ich ukończeniu skanują QR kod i uzyskują dostęp do gier.
|
Zgrywalizowany WF |
Na podobnej zasadzie (kod QR w książce) możliwe jest
zgrywalizowanie np. Sherlocka Holmesa...
|
Sherlock i grywalizacja |
Ale najbardziej interesujący wydaje się
koreański kurs matematyki, w którym treści edukacyjne wplecione są w komiks, animacje oraz interaktywne ćwiczenia. Wszystko to, co lubią dzieci!
|
Koreański zgrywalizowany kurs matematyki |
Chcielibyście "czytać" takie książki lub uczyć się z takich materiałów?
Czy te gry dostępne są już u nas w kraju? Musze przyznać, że są bardzo interesujące - myślę, że cieszyły by się dużym powodzeniem.
OdpowiedzUsuńWitam serdecznie :). Pyta Pani o rozwiązania pokrótce opisane w tym poście? Te opisane wyżej są w Korei, Chinach i Japonii oraz w Finlandii. W Polsce: zgrywalizowane zajęcia odbywają się na niektórych kierunkach studiów (http://www.ideatorium.ug.edu.pl/ideatorium_practicum_2014_1.html), być może też jakieś zgrywalizowane zajęcia odbywają się w polskich szkołach.
OdpowiedzUsuń