sobota, 14 marca 2015

TK Maxx – Wer war's 2 – kooperacyjna gra kieszonkowa

Wer war's? 2 (Ravensburger, Reiner Knizia)
Oto trzeci post na temat gier z TK Maxx'a, co jest skutkiem odwiedzin w sklepie warszawskim i dwóch poznańskich. Uprzedzam: nie płacą mi niestety za reklamę ;).

Wer war's? 2 (cena 8 zł) jest częścią rodziny gier Wer war's wydawnictwa Ravensburger, a jej autorem jest Reiner Knizia. Seria ta słynie z połączenia gry planszowej z elektroniką: o przebiegu rozgrywki decydują po części komendy audio wydawane przez plastikowe skrzynki, kompasy, radyjka.

Pierwsza gra z serii, uznana w 2008 r. dziecięcą grą roku w Niemczech (prestiżowy tytuł Kinderspiel des Jahres), pojawiła się w Polsce pod tytułem Kto to był?

Kieszonkowa Wer war's? 2 jest młodszą siostrą planszówki z elektroniką z 2010 roku, opowiadającej o dzieciach, kluczach, domkach, zwierzętach.

W wersji mini temat jest podobny: mamy odnaleźć właściciela psa Bronco i uwolnić dzieci z domków, jednak bez pomocy/przeszkadzania radyjka. Mechanika: memory + elementy myślenia strategicznego.

Jedno z dzieci to Napoleon (?), inne przypomina Harry'ego Pottera, pozostałych nie zidentyfikowałam...

Wer war's? 2 (Ravensburger)
Gra od 6 lat, w środku instrukcja w języku niemieckim, francuskim i włoskim.

Mi się podoba :).

3 sztuki widziałam w TK Maxx w Malcie, na dworcu w Poznaniu – brak.

Kupiłam wersję z nieco zniszczonym pudełkiem, ale w Poznaniu w Malcie pudełka w stanie idealnym :).
 

Dla porównania, tak wygląda gra Wer war's? 2 duża. Do rozgrywki potrzebna znajomość niemieckiego (komunikaty audio).

Wer war's? 2 (duże pudło)
Wer war's? 2 (duże pudło)
Wer war's? 2 (duże pudło)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz