Flinke Flieger (Ravensburger), gra drużynowa |
..................................
Flinke Flieger / Egg race / Wyścigowe jaja
Gra
wydawnictwa Ravensburger nr 23 343
4
Wyścig ekwilibrystów
od 2 do 8 graczy w wieku od 5
do 10 lat.
Autor: Gunter Baars
Ilustracje: Oliver Freudenreich
Redakcja:
Monika Gohl
Tłumaczenie
instrukcji na język polski: Natalia Wajda (na podstawie instrukcji francuskiej z
http://regle.jeuxsoc.fr/eggra_rg.pdf)
Bawcie się i
ruszajcie razem z serią „Move and Fun”! W „Wyścigowych jajach” dwa zespoły
zmierzą się w szalonym wyścigu z jajem. Poruszajcie się we wskazany sposób.
Zdobędziecie punkty dla swojej drużyny tylko wtedy, gdy będziecie szybcy, a
zarazem utrzymacie równowagę.
Zawartość:
2 mewy
wyposażone w uchwyty do trzymania, 1 sznurek na start, 26 kartonowych jaj, 1
bączek (zegar) ze wskazówką, 1 gniazdko[1]
(utworzone z dna pudełka i z przegrody na podstawce).
Dwie rodziny
mew złożyły tyle jaj, że ich gniazda stały się zbyt małe. Zacięcie rywalizują
ze sobą, aby sprawdzić, która z nich przeniesie swoje jaja do nowego gniazda
jako pierwsza, przed wykluciem się pisklaków. Ale trasa jest usiana
przeszkodami: raz trzeba lecieć bardzo nisko, innym razem podmuch wiatru obraca
ptaki lub sprawia, że lecą do celu tyłem. Trzeba będzie popisać się
zręcznością!
Cel gry
Rozgrywkę
wygrywa drużyna, która na końcu posiada w swoim gnieździe najwięcej jajeczek.
Przygotowanie
Przed
pierwszą rozgrywką starannie wyjmijcie z naciętych kartoników wszystkie części.
Przymocujcie uchwyty do trzymania do końca ogona każdej z mew.
Przytwierdźcie
podstawkę do przegrody. Następnie ustawcie ją w pudełku, aby utworzyć dwa
gniazdka – czerwone i zielone. Każda drużyna układa swoje gniazdo, metę, na
stole[2].
Rozwińcie sznurek na start i połóżcie go na podłodze w odległości około 4
metrów od mety.
Złóżcie
bączek jak na ilustracji. Ułóżcie go potem razem z jajeczkami (stroną białą na
wierzchu) obok linii startu.
Dobierzcie
się w dwie drużyny. Jeśli nie możecie się podzielić parzyście, jedna grupa
będzie miała dodatkowego zawodnika.
Do lotu… Gotowi?
Każda drużyna
wybiera gracza, który rozpoczyna. Każdy z nich dostaje jedną mewę, którą trzyma
za uchwyt. Połóżcie jedno z jajeczek, stroną bez pisklaka na plecaku (mewy) i
ustawcie się przed linią startu. Kolor plecaka pokazuje, do którego gniazda
macie składać jaja.
Jest 5
sposobów na przenoszenie jajek do gniazda:
- Turbo (rysunek z mewą odrzutową): Pędźcie jak najszybciej do jaja.
- Lot przy ziemi (rysunek mewy nad trawą): Przesuwajcie się na czworaka od linii startu, trzymając mewę w równowadze jedną ręką.
- Tyłem do przodu (rysunek mewy ze strzałką w prawo): Idźcie tyłem do gniazda. Obróćcie się przed samym gniazdem, aby upuścić jajo do gniazda.
- Pętla (rysunek mewy z dwiema strzałkami): Przemieszczajcie się do przodu, obracając się przynajmniej dwa razy wokół swojej osi.
- Lot boczny (rysunek mewy ze strzałką w lewo): Przemieszczajcie się do gniazda bokiem. Możecie przy tym krzyżować nogi lub podążać cwałem.
Dowolnie
wybrany gracz kręci wskazówką bączka i ogłasza sposób lotu dla wyścigu, na
przykład tyłem do przodu. Daje sygnał startowy „Do lotu… Gotowi? Start!”
W
przykładzie chodzi o poruszanie się tyłem do gniazda, utrzymując jajko na mewie.
Można trzymać tylko za uchwyt, nie za samą mewę.
Jajko nie
może spaść. W przypadku ześlizgnięcia się jaja Wasza drużyna jest niestety
wykluczona z danej rundy! Odłóżcie jajo, które spadło do pozostałych jaj.
Gdy
dotrzecie do celu, spróbujcie ześlizgnąć jajo do gniazda w kolorze Waszej
drużyny. Będzie tam bezpieczne. Jeśli przypadkowo zjedzie do gniazda drużyny
przeciwnej, skorzysta na tym Wasz przeciwnik!
Jeśli gracze
z obu drużyn złożą w danej rundzie jajo w gnieździe (właściwym lub nie), szybsza
drużyna dostaje dodatkowe jajko. Wybiera je ze zbioru jaj do
przetransportowania i dorzuca do swojego gniazda. W przypadku remisu nikt nie
zdobywa dodatkowego jaja. Jeśli tylko jeden zawodnik zdoła ukończyć swój lot,
jego drużyna również nie wygrywa dodatkowego jaja.
Rozpoczyna się
następna runda i dwóch kolejnych graczy (jeśli gracie w więcej niż dwie osoby)
przygotowuje się do startu.
Koniec rozgrywki
Jeśli
zostaną mniej niż 3 jaja do przeniesienia, rozgrywka się kończy. Pisklaki się
wykluwają. Obróćcie wasze jaja w gnieździe i sprawdźcie, ile ptaszków się w nim
znajduje. Drużyna, która posiada ich więcej, wygrywa rozgrywkę.
Wariant dla najmłodszych
Jeśli
podczas wyścigu jajo spadnie, gracz nie jest wyeliminowany. Może na nowo
umieścić jajo na plecach mewy, ale traci przy tym czas. Zdecydujcie sami przed
rozgrywką, czy gracze mają prawo do podniesienia jaja czy nie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz